سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بداهه سرایان

میکشد آخر مرا گرمای قم

 تب نمودم در تب بالای قم

 

بس که گرم است این هوا بی شک شبی

در بیاید عاقبت بابای قم

 

آنچنان گرماش، بیتابم نمود

کاش تهرانی بُدَم من جای قم

 

اصطلاحا گفته خر تب میکند

داخل گرمای جان فرسای قم

 

شکر گرما می کنم من دوستان

عاقبت گل می کند خرمای قم

 

بی نمک باشد چو آب رودها

بانمک دریاچه و دریای قم

 

بسکه املاح است اندر آب شرب 

طعم زهر مار دارد چای قم

 

نی فقط شوری آب این کویر

شک ندارم میکشد سرمای قم 

 

کل مسؤلین کشور خواستند 

حل شود این مشکل عظمای قم 

 

گر وجود حضرت بی بی نبود

کی میامد در بیابانهای قم

 

چون نیارد رای در تهران "علی "

می شود هر بار کاندیدای قم 

 

رود پر موجی میان شهرماست 

رودخانه نه! بگو دریای قم

 

رود ماراهم خیابان کرده است 

آن عصای حضرت موسا ی قم

 

بهتر از خاک صفاییه نبود

هرچه گشتم در خیابان های قم

 

بس که افتادم درون چاله هاش

له شدم انگار بنده لای قم

 

تا ببیند در خیابان سوژه ای 

میرسد از راه این ناجای قم

 

 

درشناسایی مجرم خبره اند 

مردم باهوش و بی پروای قم 

 

شهرداری مانده جدّا توی این

طرح های قابل اجرای قم

 

بوستان الغدیرش را ببین

تا ندارد جنگل زیبای قم..

 

از زمین خواران شنیدم عده ای

گوییا دارند هی سودای قم

 

میشود صادر به ایران و جهان

 آن کلم سنگ و عرق نعنای قم

 

این سوهان حاج حسین و بچه ها

خود در آورده دگر بابای قم

 

چادری هستند حتی ساغر و 

آتنا و سوزی و مهسای قم

 

 

توی تهران هم نمی‌یابی عزیز

دختری چون اقدس و صغرای قم

 

من نمی‌آیم به ویلای شمال

تا زمانی هست این ویلای قم

 

شهروندان جنوبی گفته اند 

مو خودوم خواهانم و کاکای قم

 

 هرکسی خواهد بیاید شهر ما

توی دستش دارد او ویزای قم

 

 بریونی دارند اهل اصفهان

می خورم من با شما "باما"ی قم

 

برده دل از گیلک و از اصفهان 

حرف حرف لهجه ی شیوای قم

 

لهجه شیرین آن کشته مرا:

ممَّته فردا مگه نمْیای قم

 

ممته زود باش بدو نرذی میدن

اربعین تو کربلا مردای قم

 

در مخفف کردن هر جمله ای

میرسد آیا کسی هم پای قم؟؟

 

مختصر گشته حروف شهر ما 

به دو حرف قاف و میم املای قم 

 

 هر که میخواهد جهاز و زندگی

شک ندارم میخرد کالای قم

 

من خریدم توی قم یک قمقمه

تک زدند از بنده در دعوای قم

 

اندروید یک جهان کم آورد 

درمصاف سیستم جاوای قم

 

با عرب ها توی قم صحبت کنیم

یا اخی هل انت تشرب مای قم

 

گر سوال از شرع داری عضو شو

داخل کانون استفتای قم

 

من ندیدم واقعا جایی دگر

این همه روحانی و ملای قم

 

حال من بد می شود هرگاه که

می نشینم پا صداسیمای قم

 

از صبا بهتر ندیدم بنده تیم 

تیم نه، توفان برق آسای قم

 

چون به امروزش امیدی نیست پس

چشم دنیا هست بر فردای ققم

 

مست و هشیار و مسلمان، ارمنی

جملگی هستند در رویای قم

 

از برای گفتن طنزی عظیم

می نویسیم اینچنین انشای قم

 

اهل قم باشی و قمپز در ندی 

این محال است از قدیمیهای قم

 

 گوش خلق الله را کر کرده است

صحبت درگوشی و نجوای قم

 

خوش به حال شهر تهران بزرگ

 گشته در همسایگی دارای قم

 

عضوی از اعضای تهران بودم و

حال هستم عضوی از اعضای قم

 

اهل تهران درک کی خواهد نمود

جایگاه عرشی و والای قم

 

هیچ جای کشور ایران نبود

مثل شهر خوب و بی همتای قم

 

یک قم و یک قمپز و استاد ما

محشری کرده درین صحرای قم

 

قم نمک دارد، نمی دانم چرا 

بی نمک هستند شاعرهای قم

 

 

 

بداهه سرایان:

عباس احمدی،سید محمد حسینی،محمد حسین مهدویان،مهدی حمیدی،ریحانه ابوترابی،ملیحه رجایی،سما روشنایی،افسانه بختیاری نژاد


ارسال شده در توسط بداهه سرایان